5'2
ARTISTES PARISIENS DU XVIe ET DU XVIIe SIECLE.
chaud peintre, ai 5 livres tournois pour fournitures de marchandises. -- 22 sep­tembre 1579.
Entre Marc du Val, marchand paintre, demeurant à Paris, demandeur et reque­rant le proffit de deux deffaulx, d'une part;
Et le sieur Loys de Champagne, conte de la Suze, deffendeur et deffaillant, d'autre part ;
Veu la cedulle et promesse faicte et pas­sée par led. deffendeur aud. demandeur, le 6e jour de novembre 1676, montant à la somme de deux cens quinze livres tournois, pour cause de marchandise de l'estat dud. demandeur,, requeste et demande prinse par led. demandeur à l'encontre dud. deffendeur pour avoir payement de lad. somme, au bas de laquelle est l'exploict à luy faict, lé 2 4e juillet dernier, deffault premier sur ce contre luy donné le 4e jour d'aoust, aussy dernier jugement dud. 8e jour dud. moys, par lequel lad. cedulle auroyt esté tenue pour recogneue et confessée, et que led. deffen­deur seroit réadjourné au principal et gar­nison d'icelle somme, la signiffication dud. jugement avec le réadjournement à luy faict sur led. deffault, dont led. deffendeur se seroyt porté pour appellant, acte sur ce donné le 22e jour dud. moys, par lequel avons ordonné que, sans prejudice dud. appel, il seroyt passé oultre au jugement desd, deffaulx, la signiffication faicte aud. . deffendeur dud. jugement, autre déffault deuxiesme pur et simple, de nous donné contre led. deffendeur le xe jour du present mois, que avons ordonné estre jugez et permis aud. demandeur de produire de-
mande et proffict desd, deffaulx baillés par led. demandeur;
Il sera dict que lesd, deffaulx ont esté et sont bien et deuement obtenuz; pour le proffict desquelz avons icelluy deffendeur et deffaillant débouté de toutes exceptions, lins de non recepvoir et deffences qu'il eust peu proposer contre la demande et conclusions dud. demandeur, et, en ce faisant, le con­demnons, tant par provision que diffinitive­ment, à bailler et payer aud. demandeur la somme de soixante et seize escuz 2 tiers, à laquelle est évalluée lad. somme de deux cens quinze livres tournois mentionez en sa cedulle, et le condemnons en despens desd, deffaulx et poursuytte.
(Signé:) Lugolly.
Prononcé à Paris, le Conseil y estant, à me Jacques Gallot, procureur dud. deman­deur, le 22e septembre 1579. — (Arch, nat., V3 1.)
97. — Sentence de la Prévôté de l'Hôtel, condamnant Jean-Paul Carrel, écuyer d'écurie du Roi, à payer 18 écus à Claude Bezart, marchand de peintures au Palais. — 31 dé­cembre 1579.
Entre Claude Bezart, marchant de pain-tures, demeurant au Pallais, demandeur, d'une part, et Jehan-Paul Carrel, escuier d'escurië du Roy, deffendeur d'autre.
Veu les demandes et conclusions prinses par led. demandeur à l'encontre dud. def­fendeur, le 3oc jour d'avril dernier, ten­dant affin d'avoir paiement de la somme de dix-huict escus sol pour vente et deli­vrance de douze pièces de paintures; ap­poinctement donné entre elles le 7e jour de
seraient pas, puisque, d'après La Croix du Maine, le peintre graveur Marc Duval aurait daté ses œuvres de «579 et serait mort le i3 septembre 1581 (Renaissance, I, 2a5). Il est vrai que l'auteur de la lienaissance ajoute qu'il n'a jamais rencontré ce nom sur les comptes royaux. Quant à la somme réclamée par notre marchand peintre à Louis de Champagne, comte de la Suze, impossible de déterminer l'origine de cette créance. Peut-être s'agissait-il d'une vente d'estampes.